ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Zespół Szkół Nr 1 im. Stanisława Staszica w Szczytnie
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Ekran szczegółów informacji

Pobierz dane XML Zamówienie publiczne: Kompleksowy remont trzech pomieszczeń socjalnych w pawilonie szkolnym ,wymiana instalacji elektrycznej i oświetleniowej w holu pawilonu .Drukuj informację Zamówienie publiczne: Kompleksowy remont trzech pomieszczeń socjalnych w pawilonie szkolnym ,wymiana instalacji elektrycznej i oświetleniowej w holu pawilonu .

Szczegóły informacji

Kompleksowy remont trzech pomieszczeń socjalnych w pawilonie szkolnym ,wymiana instalacji elektrycznej i oświetleniowej w holu pawilonu .

Status: rozstrzygnięty

Tryb: nieograniczony

Rodzaj zamówienia: roboty budowlane

Zamawiający: Zespół Szkół nr 1im. St. Staszica w Szczytnie

Finansowanie: Środki własne

Nr UZP: 40095-2015

Termin składania ofert / wniosków: 2015-04-07 10:00:00

Termin otwarcia ofert / wniosków: 2015-04-07 10:30:00

Miejsce złożenia oferty: Zespół Szkół Nr 1 im. Stanisława Staszica, ul. Mickiewicza 10, 12-100 Szczytno, pierwsze piętro, sekretariat

Ogłoszono dnia: 2015-03-23 przez Adam Samsel

Treść:

               Numer sprawy nadany przez  Zamawiającego:  ZS1FIN.271.3.2015

                

               OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU

 

Zamieszczanie obowiązkowe

 

OGŁOSZENIE DOTYCZY: Zamówienia publicznego

 

SEKCJA I : ZAMAWIAJĄCY:

 

Zespół Szkół nr 1 im. Stanisława Staszica w Szczytnie

ul. Mickiewicza 10

12-100 Szczytno

Województwo: Warmińsko-Mazurskie

Tel. 089 624 2838,     fax. 089 624 2838,

internet: www.zs1.bip.powiat.szczytno.pl

NIP: 7451006468

REGON: 000192057

 

 

 

I.2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:

Administracja Samorządowa

 

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

 

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:

Przedmiotem zamówienia jest:

Kompleksowy remont trzech pomieszczeń socjalnych w pawilonie szkolnym ,wymiana instalacji elektrycznej i oświetleniowej w holu pawilonu .

 

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane

 

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:

Przedmiotem zamówienia jest :

Kompleksowy remont trzech pomieszczeń socjalnych w pawilonie szkolnym ,wymiana instalacji elektrycznej i oświetleniowej w holu pawilonu .

 

Roboty budowlane należy wykonać zgodnie z przedmiarami robót i specyfikacjami technicznymi wykonania i odbioru robót, które stanowią załączniki do niniejszej SIWZ.

 

Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawierają specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót, które stanowią załączniki do niniejszej SIWZ. Zamawiający załącza do niniejszej SIWZ przedmiary robót, które służą tylko do uzupełnienia opisu przedmiotu zamówienia.

 

Zgodnie z zasadą wynagrodzenia ryczałtowego, Wykonawcy zobowiązani są do sporządzenia własnych przedmiarów robót celem wyliczenia ceny oferty.

 

Zamawiający zaleca również Wykonawcom przeprowadzenie wizji lokalnej, szczegółową analizę specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót i wykonanie niezbędnych pomiarów z natury.

 

Wskazane w dokumentacjach i specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót nazwy materiałów należy rozumieć jako określenie wymaganych parametrów technicznych lub standardów jakościowych. Oznacza to, że zgodnie z art. 29 ust. 3 ustawy Pzp Zamawiający dopuszcza składanie ofert z materiałami równoważnymi, pod warunkiem zapewnienia parametrów technicznych,  eksploatacyjnych, użytkowych  nie gorszych niż określone w  specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robot. 

 

 

II.1.4)  przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających

 

Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających:

 

Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia zamówień uzupełniających, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt. 6 w okresie trzech lat od udzielenia zamówienia podstawowego, dotychczasowemu Wykonawcy robót budowlanych, stanowiących nie więcej niż 50% wartości zamówienia podstawowego i polegających na powtórzeniu tego samego rodzaju zamówień.

 

II.1.5) WSPÓLNY SŁOWNIK ZAMÓWIEŃ ( CPV), Słownik Główny

Główny przedmiot: Kod CPV 45000000 – 7

Dodatkowe przedmioty CPV   45310000-3

 

 

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: Nie

 

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: Nie

 

II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:

   

Termin zakończenia do dnia  30.06.2015r.

 

         

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

 

III.1) WADIUM

Informacje na temat wadium:

      Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium.

 

III.2) ZALICZKI

 

 

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

 

III.3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania.

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku:

 

Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie.

Ocena spełnienia warunku nastąpi na podstawie złożonego oświadczenia z art. 22 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych.

 

III.3.2) Wiedza i doświadczenie

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku:

            Wykonawca spełni warunek jeżeli wykaże, że wykonał w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej dwie roboty budowlane , odpowiadającą swoim rodzajem robotom stanowiącym przedmiot zamówienia, polegające na kompleksowym remoncie pomieszczeń i wymianie instalacji elektrycznej o wartości nie mniejszej niż 100.000,00 zł brutto każda, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy  roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane  zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone.

            Dowodami o, których mowa powyżej są poświadczenia lub inne dokumenty, jeżeli z uzasadnionych przyczyn o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać poświadczenia.

            Wśród najważniejszych robót, potwierdzonych dowodami, powinny się znaleźć roboty budowlane na potwierdzenie w/w warunku w zakresie posiadania wiedzy i doświadczenia.

            W przypadku gdy Zamawiający (Zespół Szkół Nr 1 im. Stanisława Staszica w Szczytnie) jest podmiotem, na rzecz którego roboty budowlane wskazane w wykazie, zostały wcześniej wykonane, Wykonawca nie ma obowiązku przedkładania dowodów.

W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie, oceniana będzie  łączna  wiedza i doświadczenie.

         Ocena spełnienia warunków udziału przeprowadzona będzie  na podstawie załączonych przez Wykonawcę do oferty dokumentów i oświadczeń. Nie wykazanie w wystarczający sposób potwierdzenia warunków spowoduje wykluczenie Wykonawcy z postępowania po wyczerpaniu czynności wezwania do uzupełnienia dokumentów.

 

 

III.3.3) Potencjał techniczny

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku:

 

Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie.

Ocena spełnienia warunku nastąpi na podstawie złożonego oświadczenia z art. 22 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych.

 

III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku:

Warunek powyższy zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponuje osobami, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami. Należy wykazać:

1.                  kierownika budowy posiadającego uprawnienia budowlane do wykonywania samodzielnych funkcji w budownictwie w specjalności konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń,

2.                  osobę posiadającą uprawnienia budowlane do wykonywania  samodzielnych funkcji w budownictwie w specjalności: w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych bez ograniczeń.

           

Wskazane osoby  muszą być wpisane na listę członków właściwej izby samorządu zawodowego.

W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie, oceniany będzie  łączny  potencjał techniczny i osoby zdolne do wykonania zamówienia.

Ocena spełnienia warunków nastąpi na podstawie załączonych przez Wykonawcę do oferty dokumentów i oświadczeń wyszczególnionych w SIWZ. Nie wykazanie w wystarczający sposób potwierdzenia warunków spowoduje wykluczenie Wykonawcy z postępowania po wyczerpaniu czynności wezwania do uzupełnienia dokumentów.

 

      

III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku:

Wykonawca spełni warunek jeżeli:

1. posiada opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę nie mniejszą niż  100.000,00 zł.

 

W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie, oceniana będzie ich łączna sytuacja ekonomiczna i finansowa. Dokumenty może złożyć ten lub ci z Wykonawców, którzy w imieniu wszystkich wykazywać będą spełnienie tego warunku.

W przypadku złożenia dokumentów lub oświadczeń z których będą wynikać kwoty wyrażone w innej walucie niż PLN, Zamawiający dokona przeliczenia kwoty na PLN wg średniego kursu Euro Narodowego Banku Polskiego na dzień składania ofert.

Ocena spełnienia warunków udziału przeprowadzona będzie  na podstawie załączonych przez Wykonawcę do oferty dokumentów i oświadczeń. Nie wykazanie w wystarczający sposób potwierdzenia warunków spowoduje wykluczenie Wykonawcy z postępowania po wyczerpaniu czynności wezwania do uzupełnienia dokumentów.

 

 

III.4 INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

 

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

1.      wykaz robót budowlanych  wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone.

2.      wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie dysponowania tymi osobami.

3.      oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień,

4.      informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową Wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia,

5.      opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.

Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na zasoby innych podmiotów przedkłada następujące dokumenty dotyczące podmiotów zasobami których będzie dysponował wykonawca:

1.      informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową innego podmiotu, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia,

2.      opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że inny podmiot jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.

 

 

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

1.      oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia,

2.      aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert,

3.      aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenia, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert,

4.      aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu- wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert,

 

Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.

 

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

 

Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczpospolitej Polskiej, przedkłada:

 

III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

̶            nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert,

̶            nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne albo, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert,

 

III.4.4. Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej.

 

Lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej.

 

 

III.5) INFORMACJA O DOKUMENTACH POTWIERDZAJĄCYCH,  OFEROWANE DOSTAWY, USŁUGI LUB ROBOTY BUDOWLANE ODPOWIADAJĄ OKREŚLONYM WYMAGANIOM.

W zakresie potwierdzenia, że oferowane roboty budowlane dostawy lub usługi  odpowiadają określonym wymaganiom należy przedłożyć: nie dotyczy

 

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

 

1.      oświadczenie Wykonawcy o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w  art. 22 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych,

2.      pełnomocnictwo do reprezentowania Wykonawców w postępowaniu albo pełnomocnictwo do reprezentowania wykonawców w postępowaniu i zawarcia umowy,

3.      pisemne zobowiązanie( w formie oryginału) innych podmiotów do oddania mu do dyspozycji  niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia, jeżeli Wykonawca będzie polegać na zasobach innych podmiotów  na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b.

 

 

SEKCJA IV: PROCEDURA

 

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

 

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:  przetarg nieograniczony

 

IV.1.2) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu ( przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny)  nie dotyczy

Liczba wykonawców:

Opis sposobu dokonywania wyboru wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do składania ofert, gdy liczba wykonawców spełniających warunki udziału w postępowaniu będzie większa niż określona w ogłoszeniu o zamówieniu  -  nie dotyczy

 

IV.2.) KRYTERIA OCENY OFERT:

IV.2.1) Kryteria oceny ofert

Cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia

 

Kryteria:

1. Cena                            90 %

2. długość okresu rękojmi      - 10 %

 

IV.3. ZMIANA UMOWY

 przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy

 

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian:

 

Zamawiający przewiduje możliwość dokonania zmian umowy:

1.      zmiany terminu wykonania przedmiotu zamówienia w przypadku:

a.       wystąpienia siły wyższej, której skutków nie da się przewidzieć, ani im zapobiec ( np. klęski żywiołowe, strajki generalne) oraz  akty władzy ustawodawczej i wykonawczej,

2.      skrócenia terminu wykonania przedmiotu zamówienia w przypadku zakończenia przez Wykonawcę robót budowlanych przed terminem określonym w umowie, a Zamawiający na wniosek Wykonawcy wyrazi zgodę na odebranie robót budowlanych wcześniej niż planował.

 

 

 

 

 

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE:

 

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna  specyfikacja istotnych warunków zamówienia : zs1.bip.powiat.szczytno

Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Zespół Szkół Nr 1 im. Stanisława Staszica  w Szczytnie ul. Mickiewicza 1, 12-100 Szczytno, sekretariat I piętro .

                

IV.4.2) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:

Data:  07.04.2015r.  Godzina:  10:00

Miejsce: Zespół Szkół Nr 1 im. Stanisława Staszica  w Szczytnie ul. Mickiewicza 1, 12-100 Szczytno, sekretariat I piętro .

IV.4.3) Termin związania ofertą okres w dniach: 30 od ostatecznego terminu składania ofert

 

IV.4.4) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: NIE

 

IV.4.5) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: NIE

 

 

Data zamieszczenia niniejszego ogłoszenia w BZP:  23.03.2015 r.

 

 

Załączniki

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Zespół Szkół Nr 1 im. Stanisława Staszica w Szczytnie
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Monika Manowska
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2015-03-23
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Adam Samsel
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2015-03-23 12:04:58
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2015-03-23 12:38:04
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2017-03-07 12:31:31
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
2432 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »
« powrót do poprzedniej strony